Wycieczka klasy VII c do Sandomierza i Ujazdu

28 września 2021 r. wybraliśmy się na wycieczkę do Sandomierza i Ujazdu. Pierwszym punktem naszej wyprawy był prastary Sandomierz, znany też ostatnio z miejsca akcji popularnego serialu „Ojciec Mateusz”. Mieliśmy okazję zobaczyć rynek na którym znajduje się piękny ratusz, katedrę, bramę Opatowską. W zbrojowni mieliśmy ciekawą lekcję o historii Sandomierza, w którą wprowadził nas w oryginalny sposób miejscowy „rycerz”.  Zwiedziliśmy również Podziemną Trasę Turystyczną , która prowadzi pod rynkiem miasta. Pomimo napiętego planu znaleźliśmy też czas na „skromny” obiad. W drodze do busa zapoznaliśmy się miejscowymi walorami przyrodniczymi: wąwozem św. Jacka Odrowąża i wąwozem królowej Jadwigi. Następnie udaliśmy się do miejscowości Ujazd,  gdzie znajdują się ruiny jednej z najwspanialszych rezydencji magnackich w Polsce – zamek Krzyżtopór.  Twierdzę i legendy z nią związane poznawaliśmy bawiąc się w quest (grę terenową). Po pełnym wrażeń dniu udaliśmy się w drogę powrotną do Krosna.