Czy cztery lekcje matematyki w klasie 3 a w dniu 12 marca to przesada?
Zapytajmy uczniów. Jestem jednak pewna, że dla wielu z nich to była prawdziwa frajda.
A wyglądało to tak:
- Wychowawczyni zaskoczyła uczniów pytaniem o skojarzenia związane z dniem 12.03.2021 roku, później wyjaśniła, że to święto powinno być 14 marca – wiadomo niedziela. Lekkie naprowadzenie pozwoliło zorientować się, że to święto będzie miało coś wspólnego z matematyką, a że my bardzo lubimy uczyć się tego właśnie przedmiotu – to okazaliśmy zaciekawienie. Wtedy pani coś wspomniała o tajemniczej liczbie PI – więcej szczegółów poznamy za kilka lat, ale w ramach ćwiczenia pamięci próbowaliśmy zapamiętać w czasie 1 minuty jak najwięcej cyfr tej tajemniczej liczby PI. Spora grupa uczniów zapamiętała wszystkie zapisane na tablicy 19 cyfr, niektórzy zapamiętali trochę mniej. Następnie ćwiczyliśmy mnożenie pisemne i chętnych do wykonywania przykładów przy tablicy nie brakowało.
- Na drugiej lekcji zaprosiliśmy zaprzyjaźnioną klasę 3 b na salę gimnastyczną i zachowując dystans (każda klasa na swojej części sali) układaliśmy tabliczkę mnożenia w szybkim tempie, gdyż każda z klas chciała zrobić to szybciej. Okazało się, że obydwie klasy miały prawie identyczny czas. Później graliśmy w naszą ulubioną zabawę logiczną „kółko – krzyżyk”.
- Na lekcji trzeciej podzieleni na małe zespoły rozwiązywaliśmy różne zadania i zagadki matematyczno – logiczne. Zadania były rozmieszczone w bardzo lubianej przez nas formule: trochę w klasie, trochę na korytarzach szkolnych. Czy były łatwe: spróbujcie rozwiązać samodzielnie i ocenić stopień trudności.
- Nam się udało rozwiązać poprawnie wszystkie zadania. Omówiliśmy te rozwiązania na lekcji czwartej. Na zakończenie każdy wykonał medal „Super Matematyka”. Te medale trafiły do trzecioklasistów.
- Czy byli zmęczeni – oczywiście, że byli, ale równocześnie bardzo szczęśliwi.
Byłeś nieobecny, a chcesz spróbować swoich sił i rozwiązać kilka łamigłówek? Nic straconego!