Wyniki konkursu fotograficznego “JESIEŃ W OBIEKTYWIE”

Jesień to nieskończone źródło inspiracji dla czujnego oka fotografa.

Paleta barw na Waszych zdjęciach ukazała jesień w odsłonie zarówno stonowanej jak też złotej, polskiej jesieni. Dziękujemy za wszystkie konkursowe fotografie. Mamy nadzieję, że te piękne zdjęcia zainspirują do pieszych wędrówek po lasach, grzybobrania, podglądania przyrody i miejskich spacerów.

Bardzo trudno było wybrać tylko jednego zwycięzcę spośród aż prawie 50, dlatego przyznaliśmy 3 nagrody i 4 wyróżnienia:

I miejsce: Anna Lenko z kl. VIII a

II miejsce: Rita Kowalska z kl. V a

III miejsce: Jakub Siedlecki z kl. VII a

Wyróżnienia:

Iwo Marszewski z kl.V a

Patryk Penar z kl. VI a

Łucja Wąchała z kl. IV b

Maria Betlej z kl. V b

Andrzejkowy Konkurs ZAŚPIEWAJ – ZATAŃCZ – ZAGRAJ” rozstrzygnięty

Fotorelacja z wręczenia dyplomów i nagród laureatom “Andrzejkowego Konkursu ZAŚPIEWAJ – ZATAŃCZ – ZAGRAJ”

GRAND PRIX – HANNA HABRAT

Kategoria PIOSENKA – soliści

kl. I -III

1. miejsce – Amelia Pyteraf

2. miejsce – Laura Piech

3. miejsce – Kinga Drążkowska

Mira Kowalska

kl. IV – VII

1. miejsce – Joanna Kustroń

2. miejsce – Sabina Luśnia

3. miejsce – Wiktor Nycz

Kategoria PIOSENKA – ZESPOŁY

1. miejsce – duet Emilia Pieńczak, Joanna Kustroń

2. miejsce – duet Nikola Biskup, Kamila Tereszkiewicz

trio Aleksandra Penar, Lena Misztak, Marcelina Jagiełło

3. miejsce – duet Lena Czaja, Hanna Mikołajczyk

trio Maja Mercik, Karolina Krzywda, Julia Jaskółka

Kategoria TANIEC

1. miejsce – Lena Hejnar, Oliwia Zajdel

Marcelina Jagiełło

2. miejsce – Alicja Kopcza, Julia Zajdel

3. miejsce – Zofia Graba

Kategoria INSTRUMENTALIŚCI

1. miejsce – Łucja Wąchała

Wojciech Majdura

Kategoria INNE PREZENTACJE

1. miejsce ex aequo

Wiktoria Warchoł – karate

Arkadiusz Warchoł – karate

Igor Inglot – układanie kostki Rubika na czas-rekord szkoły 69,27s.

Magdalena Maślanka – biżuteria artystyczna

Kategoria PREZENTACJE ZESPOŁOWE

1. miejsce – Klasa II A – etiuda teatralna

1. miejsce – Klasa III B – zespół fletów prostych

Wyjście kulturalne

czyli nasi uczniowie na spektaklu w Regionalnym Centrum Kultur Pogranicza

Nie wszystko się kończy po opuszczeniu kurtyny
Jerzy Szaniawski

W dniu 28 listopada klasy siódme i ósme  wzięły udział w spektaklu „Samotni w tłumie”. Został on przygotowany przez Narodowy Teatr Edukacji im. Adama Mickiewicza z Wrocławia. Nasi uczniowie poznali historie pięciu bohaterów: samotnych, ambitnych, utalentowanych, ale też aktywnych, zadziornych i tych, którzy musieli zmagać się z bezdomnością. Kasia i Krzysiek czuli się odrzuceni przez swoich rodziców, Platon, kiedyś  makler giełdowy, przez błędy przeszłości nie ma domu i rodziny. Lucas i Sylwia czerpią z życia pełnymi garściami. Mimo złożonych i trudnych sytuacji tych pierwszych, Kasia i Krzysiek spotykają sią i zakochują się w sobie. Platon okazuje się być ojcem Kasi, a Lucas i Sylwia nie przestają się bawić. W dialogach bohaterów i poszczególnych sekwencjach przedstawienia wybrzmiewały nawiązania do  „Dziadów” Adama Mickiewicza, „Romea i Julii” Szekspira czy „Opowieści wigilijnej” Dickensa.

Mam nadzieję, że dla młodych ludzi będzie to lekcja prawdziwego życia, ale też mądrość, że samotność to brak miłości. To również nadzieja, że uczucie jest na wyciągnięcie ręki, wystarczy tylko…wyjść do ludzi.

Elżbieta Misiak-Gancarz

Kolejny sukces naszych uczniów!

Jeśli potrafisz o czymś marzyć, to potrafisz także tego dokonać. 
Walt Disney

W miesiącu listopadzie uczniowie klasy 7b wykazali się kolejną ważną aktywnością. Wzięli udział w eliminacjach Ogólnopolskiego Strażackiego Konkursu Plastycznego. Tematyka konkursu obejmowała udział straży pożarnej w akcjach ratowniczo-gaśniczych, zwalczaniu i usuwaniu skutków klęsk żywiołowych i ekologicznych działaniach związanych z ratownictwem specjalistycznym, ćwiczeniach, zawodach, działalnością wychowawczą, kulturalną itp.

Wyniki prac  komisji konkursowej przedstawiają się następująco:

I miejsce Maja Wojtoń

II miejsce Krzysztof  Błaż

III miejsce Wiktoria Warchoł

Miło mi jest poinformować, że Ci uczniowie i ich dzieła zakwalifikowały się do etapu powiatowego. Jednocześnie serdecznie dziękuję pozostałym uczniom z tej klasy, którzy  przygotowali nie mniej interesujące propozycje artystyczne.

Gratulujemy i trzymamy kciuki za dalsze osiągnięcia!

Elżbieta Misiak-Gancarz

Andrzejkowy konkurs “Zatańcz, zaśpiewaj, zagraj”

REGULAMIN ANDRZEJKOWEGO KONKURSU

“Zatańcz, zaśpiewaj, zagraj”

CEL KONKURSU:

– rozbudzanie i rozwijanie wrażliwości oraz aktywności artystycznej dzieci i młodzieży,
– wspieranie najzdolniejszych wokalnie uczniów i umożliwienie prezentacji ich umiejętności wokalnych oraz dorobku artystycznego, – propagowanie kultury muzycznej wśród dzieci i młodzieży, – wyłonienie utalentowanych dzieci i młodzieży oraz zachęcenie jej do pracy twórczej,
– rozwijanie talentów estradowych.

ORGANIZATORZY KONKURSU:

Szkoła Podstawowa nr 4, Stowarzyszenie Kultury Dzieci i Młodzieży DYSONANS

Continue reading “Andrzejkowy konkurs “Zatańcz, zaśpiewaj, zagraj””

Wybory samorządu szkolnego – mamy wyniki!

18 listopada wpisał się w historię naszej szkoły jako prawdziwe święto demokracji. Właśnie w tym dniu odbyły się w pełni demokratyczne wybory do władz samorządu uczniowskiego, a głos swój oddało łącznie aż 81% uprawnionych.

W wyniku wyborów Przewodniczącą SU w roku szkolnym 2022/23 została Joanna Kustroń kl. 7a- 45% ważnych głosów.

Pozostali kandydaci uzyskali:

Maja Niepokój kl. 8a – 21%

Szymon Jaskółka kl. 7a – 17%

Szymon Jabłecki kl. 8c – 12%

Iwo Marszewski kl. 5a – 5%

Gratulujemy i mamy nadzieję, że to właśnie ci uczniowie, którzy doświadczyli potęgi działania i wpływania na rzeczywistość, będą dla swoich rówieśników wzorem i zachęcą ich do aktywności na rzecz szkoły i środowiska.

Wybory dla uczniów były doskonałą lekcją demokracji i świetną zabawą. Wcześniej odbyła się kampania wyborcza, powstała ordynacja wyborcza, społeczność szkolna wyłoniła komisję wyborczą, która czuwała nad przebiegiem elekcji, a prawo wyborcze posiadali wszyscy uczniowie począwszy od klas I. Decydowanie o życiu szkoły to dla nas istotny obszar działania. Mamy nadzieję, że dobre wzorce, z którymi uczniowie spotkają się w swoich młodych latach, przełożą się na ich aktywność i dojrzałość obywatelską w życiu dorosłym.